MBA برای افراد بدون سابقه‌ کسب‌وکار


MBA برای افراد بدون سابقه‌ کسب‌وکار : MBA فقط یک مدرک نیست. MBA ابزاری ارزشمند برای ساخت حرفه و زندگی است که به طور حرفه‌ای و شخصی سودبخش است. مدرک MBA امروزی کابردی و اصطلاحا «چابک» است و می‌تواند در بسیاری از صنایع و مشاغل مختلف استفاده شود. اینکه شما چطور تجربه‌ی دانشکده‌ بازرگانی خود را در جهت کمک به دستیابی به اهداف شغلی در مجموعه‌ گسترده‌ای از صنایع، از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا مد، شکل می‌دهید، واقعا به خودتان بستگی دارد.

مهارت‌هایی که به درد هر صنعتی می‌خورند

مدرک MBA درک وسیعی از اصول کلی کسب‌وکار و مهارت‌های رهبری فراهم می‌کند که به طور طبیعی به درد محل کار امروزی می‌خورد. رویکرد دید جامعِ برنامه‌ درسی به شما می‌آموزد که سازمان‌های موفق (و ناموفق) چگونه اداره می‌شوند، چگونه عملیات داخلیشان به هم مرتبط می‌شود و چگونه می‌توان از فرایندهای آنها برای بهبود بهره‌وری استفاده کرد.

همچنین شما افراد بدون سابقه‌ یاد خواهید گرفت که چگونه در تیم‌های چندفرهنگی کار کنید و با همتایان مختلف ارتباط برقرار کنید. در این دوره همراه با دیپلم، فراست کسب‌وکار و مهارت‌های بینافردی را می‌آموزید تا از طرف کارفرمایتان تصمیمات خردمندانه بگیرید- فارغ از اینکه ماموریت سازمان چیست، این ویژگی‌ها برای هر سازمانی ارزشمند هستند.

۸۷٪ از فارغ‌التحصیلان بر این باورند که مهارت‌های توسعه یافته در دانشکده‌ کسب‌وکار، باعث پیشرفت آنها در طول حرفه‌شان شده است.

مواجهه و تجربه

چیزی نمی‌تواند جای تجربه‌ عملی را بگیرد اما طی دوره‌ی MBA در پروژه‌های مشاوره‌ای مشارکت می‌کنید که افراد بدون سابقه‌ را از کلاس خارج کرده و به دنیای واقعی می‌برد. این فرصت‌ها نه تنها جهان‌بینی‌تان را گسترش می‌دهد بلکه به شما یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از مهارت‌هایی که آموخته‌اید تا راه‌حل‌های واقع بینانه و عملی را کشف کنید، به سمت هدفی مشترک تلاش کنید.

همچنین، شاید دوره‌ی شما تجربیات تعاملی دیگری مانند دوره‌های کارآموزی و تحصیل در خارج از کشور ارائه دهد. قرار گرفتن در معرض شرکت‌ها و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند نسبت به زمینه‌های تجاری یا مسیرهای حرفه‌ای جدید که پیشتر نظرتان را جلب نکرده بود، علاقه ایجاد کند.

۸۶٪ از فارغ‌التحصیلان می‌گویند که این دوره، آنها را برای موقعیت‌های رهبری آماده کرد.

افزایش احتمال جذب شدن به بازار

محل کار جهانی امروزه دیگر به راحتی به صنایع، کارکردها یا مجموعه مهارت‌های خاص طبقه‌بندی نمی‌شود. اکثر کارکنان به صورت متقاطع در چندین حوزه آموزش دیده و مسئولیت‌های شغلی متعددی دارند. مدرک MBA به شما کمک خواهد کرد که مدرک کارشناسی و تجربه‌ کاری قبلی خود را با مهارت‌های کسب‌وکار عملی، مدیریت و رهبری ادغام کنید.

می‌توانید این اصول را به حوزه‌ی انتخابی خود اعمال کنید یا تغییر حرفه‌ای داشته باشید. در هر صورت، مدرکتان احتمال جذب شدن به بازار را ارتقاء و بختتان را برای صعود از نردبان ترقی افزایش می‌دهد.

۷۴% کارفرمایان گفتند که برای دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده‌ کسب‌وکار کارآموزی ارائه کردند.

شبکه‌ پشتیبانی

یکی از ارزشمندترین دارایی‌هایی که در طول دوره‌ MBA کسب می‌کنید، شبکه ارتباطات است. شما با استادان، همسالان و متخصصینی آشنا خواهید شد که همه‌شان بینش‌های ارزشمندی برای اشتراک دارند. از این فرصت برای برقراری ارتباط با افراد مختلف استفاده کنید و خود را در معرض دیدگاه‌ها و روش‌هایی متفاوت برای موفقیت قرار دهید.

روابطی در صنایع جدید ایجاد کنید و کارکردهای شغلی جایگزین را در نظر بگیرید، ارتباطات را با افراد در حوزه‌های مورد علاقه‌تان گسترش دهید، و/ یا همکارانی بیابید که در فعالیت‌های جدید با آنها مشارکت کنید. شبکه MBA شما، ارتباطاتی را که برای پیدا کردن مربیان، ایجاد تغییرات حرفه‌ای و یادگیری در مورد فرصت‌های شغلی منحصربه‌فرد نیاز دارید، برایتان ارائه خواهد داد.

۷۲٪ از فارغ‌التحصیلان معتقد بودند دوره‌شان به توسعه‌ شبکه ارتباطی حرفه‌ای‌شان کمک کرده است.

بسیاری از دوره‌های MBA به دنبال کاندیداهای متنوعی با پیش‌زمینه‌ها و رشته‌های مختلف هستند که مسیرهای مختلف حرفه‌ای را دنبال می‌کنند. این کار با ایجاد فرصت‌های بهتر برای یادگیری مشترک از طریق نظرات، دیدگاه‌ها و ایده‌های گوناگون، تجربه‌ی کلاسی را تقویت می‌کند. یکی از ویژگی‌های مشترک بین دانشجویان MBA چیست؟ آنها افرادی هستند که مایل به یادگیری و رشد فردی هم به صورت شخصی و هم حرفه‌ای هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *