دوره DBA گرایش مدیریت استراتژیک

دوره مدیریت mba

DBA

_
_

گرایش مدیریت استراتژیک

_
3 ماه الی 1 سال
طول دوره
400 ساعت
مدت دوره
نقد و اقساط
نحوه پرداخت
حضوری/غیرحضوری
نحوه برگزاری
وزارت علوم
مدرک پایان دوره
هیئت علمی
مدرس دوره

گواهینامه معتبر وزارت علوم

قابل ترجمه ویژه مهاجرت

دارای تاییدیه WES

برای دریافت مشاوره رایگان ، عدد ۱ را به ۵۰۰۰۲۲۸۵۲۰ ارسال فرمائید
سوالات متداول

DBA چیست؟

DBA  مخفف   Doctor of Business Administration، به معنی دکتری مدیریت کسب و کار می باشد.  این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب وکار برگزار می شود تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند. این دوره یکی از گرانترین و شناخته شده ترین دوره ها  در کشورهای توسعه یافته بوده و برای مدیران فارغ التحصیلی دوره DBA افتخاری بزرگ بشمار می رود

این دوره مناسب چه کسانی می باشد؟

دوره DBA یکی از برترین دوره‌ هایی است که در آن از کلیه فعالیت های کلان یک شرکت یا سازمان را به مدیران آموزش می دهد.اگر شما یک مدیر ارشد، عضو هیأت مدیره یا کارآفرین هستید و یا مسیر شغلی شما رسیدن به این پست های مدیریتی سطح بالا می باشد، برای شما حضور در این دوره بسیار ارزشمند خواهد بود.

مزایای شرکت در این دوره چیست؟

افرادی که در این دوره ها شرکت میکنند علاوه بر فراگیری مهارت های سطح بالای مدیریت راهبردی یک سازمان یا شرکت ، گواهینامه ای مبنی بر مهارت و دانشی در سطح تخصصی مدیریت را نیز اخذ میکنند و در این دوره ها به شبکه ای از مدیران و صاحبان کسب وکار که در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند مرتبط خواهند شد.

اعتبار مدرک پایان این دوره چگونه است؟

گواهینامه پایان این دوره که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوی بوده که با هولوگرام رسمی و شماره سریال اختصاصی در وبسایت VOHEC.IR قابل استعلام بوده و قابلیت ترجمه رسمی وزارت دادگستری و امورخارجه را نیز دارا می باشد.

آنچه می آموزید

آشنایی با مفاهیم برنامه‌ریزی و استراتژی تجارت

عملکردهای اجرایی شرکت و مجموعه‌ها

بررسی انواع برنامه‌ریزی

طراحی استراتژی

آشنایی با مقدمات استراتژی، بررسی تفاوت‌ها، مفاهیم، ویژگی‌ها و مزایای آن در تجارت

مدیریت استراتژیک

بررسی جامع پارادایم و آشنایی در رابطه آن با استراتژی

آشنایی با مفهوم مزیت رقابتی و الگوهای یادگیری در این زمینه

بررسی کامل استراتژی، انواع، امتیازات و تشریح آن

تدوین و پیاده‌سازی استراتژی‌ها

بررسی چالش‌های پیش‌روی کسب‌وکارها

ایجاد و تقویت مهارت‌های رفع چالش‌های مدیریتی

آموزش کامل زبان بدن و بهره‌گیری از آن

بررسی روانشناسی بالینی و نکات آن

اصول و مبانی روانشناسی از روی چهره

بررسی نکاتی درخصوص درمان

آشنایی با هیپنوتیزم و اصول اولیه مرتبط با آن

آشنایی با شیوه‌های درمانی همچو ن روان‌درمانی

آموزش جدیدترین متدهای درمانی

آگاهی از اصول مدیریت مرتبط با روانشناسی

تمام اصول و قوانین تاسیس و راه‌‌اندازی موسسه

اصول مقدماتی روانشناسی

آشنایی با خدمات مختلف مراکز روانشناسی

مدیریت نیروی انسانی

شناخت مکاتب اصلی روانشناسی

طرحی استراتژی برای آینده تجارت

برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کسب‌وکار

شناخت اصول اولیه مدیریت مالی مجموعه

کمک به بهبود مشاوره‌های تخصصی

آشنایی با فنون و ترفندهای سخن‌وری

اصول ابتدایی و پیشرفته روانکاوی

سرفصل ها

رفتار سازمانی و دانش و مهارت های نوین رهبری

مدیریت منابع انسانی پیشرفته

مدیریت استراتژیک پیشرفته

آینده پژوهی

مدل های کسب و کار

بازاریابی پیشرفته

روشهای تحقیق برای مدیران

ماهیت مدیریت استراتژیک

رسالت سازمان

بررسی عوامل خارجی

بررسی عوامل داخلی

بررسی، انتخاب و اجرای استراتژیک

ارزیابی و کنترل استراتژی

برنامه ریزی منابع بنگاه

مدیریت موجودی کالا

چهارچوب تحلیلی جهت تهیه سند راهبردی

سازمان های یاد گیرنده

فرهنگ سازمان

استراتژی سازمان

فرآیند تدوین و انتخاب استراتژی های سازمان

مدل جایگاه سازمان در منحنی عمر

مدل تحلیل سوالات بحرانی

ماتریس عوامل داخلی و خارج

مدیریت استراتژیک تکنولوژی

مدیریت استراتژیک بازاریابی

مدیریت استراتژیک منابع انسانی

مدیریت استراتژیک تولید

مدیریت استراتژیک مالی و سرمایه گذاری

توضیحات دوره

DBA چیست :

کلمه DBA مخفف عبارت Doctor of Business Administration می باشد.

این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب ­وکار  برگزار میگردد تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند .

دوره DBAدر کشورهای توسعه یافته دوره ای شناخته شده و بسیار پرطرفدار و از جمله رشته های پر هزینه  برای مدیران بشمار می رود.

مدیریت یک سازمان همواره با مبانی خاص خود همراه بوده است. داشتن مدرک معتبر، تجربه بالا و طرز فکر مناسب جهت حل مسائل و مشکلات تنها چند نمونه از پارامترهای با اهمیت در این حوزه می باشد.

مدیریت راهبردی کسب و کار به تجزیه و تحلیل مسائل مهم و برجسته سازمان و شرکتها می پردازد. در این دوره مدیران ارشد می آموزند که با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان مورد نظر، سازمان را به اهداف کوچک و بزرگ خود برسانند. همچنین مدیران با استفاده از آموزش های این دوره قادر خواهند بود شرکت را از وضعیت های بحرانی نجات دهند.

از طرفی دیگر اهداف، چشم اندازها و سیاست شرکت را مشخص کرده و نقشه رسیدن به آن را قدم به قدم طراحی می کنند.

هم جهت کردن تمامی فعالیت های شرکت، مشخص کردن مزیت های رقابتی و بررسی سازمان های هم رده از دیگر اقداماتی است که مدیران پس از شرکت در دورهDBA قادر به انجام آن خواهند بود.

بسیاری از مدیران کسب ‌و کارهای کوچک و بزرگ با وجود مهارت و تجربه بالا، همچنان نیازمند آگاهی از نکات و آموزه‌هایی هستند که آن‌ها را در دستیابی به اطلاعات و استراتژی‌های جدید کمک کند. این استراتژی‌های نوآورانه به افراد کمک می‌کنند که رهبری و مدیریت سازمان خود را به‌خوبی انجام دهند. دوره‌هایی مانند DBA استراتژیک همان آموزش‌هایی هستند که به آن نیاز دارید.

دوره DBA گرایش استراتژیک خانه مدیران توسط اعضای هئیت علمی  خود تدریس می‌شود و به افراد آموزش می‌دهد که چگونه کیفیت مدیریت خود را بهبود دهند. مدیریت استراتژیک درواقع ترفندهایی مدیریتی است که به شناخت نقاط قوت و ضعف یک مجموعه می‌پردازد و بهتراست در ابتدا با مفهوم اصلی آن آشنا باشیم.

باقی‌ماندن در گود رقابت در حوزه تجارت و کسب‌وکارهای مختلف نیازمند بهره‌مندی از دانشی است که به مدیریت استراتژیک شناخته می‌شود. اگر شما هم مدیر یا صاحب یک تجارت هستید، باید نقاط ضعف یا قوت خود را شناسایی کنید و برای بهره‌مندی از عملکردی مناسب، از برنامه‌ریزی مناسبی برخوردار باشید. یک مدیر استراتژیک باید به‌خوبی مزیت‌های رقابتی سازمان خود را بشناسد و برای سود‌آوری بیشتر مجموعه خود برنامه‌هایی داشته باشد.

به ‌همین علت معمولا مدیران استراتژیک با آمارها سروکار دارند و به تجزیه ‌و تحلیل این اطلاعات می‌پردازند. تحلیل‌های انجام‌شده پایه‌ و مبنایی برای آینده تجارت و کسب‌وکار خواهد بود و به شما دید جامع ‌تری را نسبت به کلیت این کار عرضه می‌کند. پس از گذراندن دوره DBA گرایش استراتژیک قادر هستید تیم یا مجموعه خود را به مفیدترین شکل ممکن رهبری کنید.

آیا می‌دانستید بی‌توجهی به رفع نقاط ضعف یک سیستم تجاری یا عدم تقویت نقاط قوت آن باعث ایجاد شکست‌های بزرگی در آینده کسب‌وکارها می‌شود؟ چه تهدیداتی تجارت شما را در معرض خطر قرار می‌دهد؟ آیا امکان تبدیل آن‌ها به فرصت‌هایی ایده‌آل وجود دارد؟

شرکت در دوره DBA گرایش استراتژیک این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که با کسب مهارت و دانش تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه، عملکرد خود را به‌عنوان مدیر این مجموعه به‌شدت ارتقا دهید. ارتقای مدیر یک مجموعه به‌منزله پیشرفت در تمامی ارکان آن سیستم است.

دوره DBA تنها برای مدیران صاحب مشاغل مناسب است؟ آیا افرادی با شرایط دیگر امکان بهره‌مندی از این آموزش‌ها را دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم تقریبا تمام افراد امکان استفاده از این مهارت‌ها را دارند.

ممکن ‌است شما صاحب تجارت یا کسب‌وکار خاصی نباشید و قصد فراگیری این ترفندها را داشته باشید. دراین‌صورت این فرصت را در اختیار دارید که به‌عنوان یک تحلیل‌گر مدیریتی به مجموعه‌های معتبر و بزرگی اضافه شوید. پس از دریافت گواهینامه DBA شما یک مشاور حرفه‌ای هستید که امکان همکاری با بسیاری از سازمان‌ها را دارید. تقریبا هر شرکت یا موسسه‌ای که به مدیریت نیاز داشته باشد، به استراتژی‌های اصولی و علمی برای هدایت مدیریت نیز نیاز دارد.

از طرفی با گذراندن دوره DBA گرایش استراتژیک فرصت دارید که به‌عنوان یک تحلیلگر تحقیقاتی نیز در شرکت‌های مختلفی حضور داشته باشید و به بررسی فعالیت شرکت مذکور بپردازید. درواقع صاحبان مشاغل و تجارت‌های مختلف با استخدام شما به‌دنبال رفع نواقص کار هستند. شما با طراحی خط مشی جدیدی برای آن‌ها، درواقع آینده تجارت و کسب‌وکار آن‌ها را تعیین می‌کنید.

همچنین این امکان برای دارندگان مدرک DBA وجود دارد که به‌عنوان مدیر ارشد یک مجموعه یا شرکت بزرگ فعالیت کنند یا به بررسی امور اقتصادی سیستم‌های دیگر بپردازند. همچنین فعالیت در قالب یک مشاور مستقل برای افرادی با این مهارت‌ها وجود دارد و آن‌ها توانایی دارند که به‌صورت آزاد و پروژه‌ای با شرکت‌های مختلف همکاری کنند و به بررسی نقاط ضعف و قوت این تیم‌های کوچک و بزرگ بپردازند.

آیا مدرک DBA استراتژیک اعتبار دارد و با آن استخدام در چه مشاغلی ممکن ‌است؟

در نگاه نخست باید این مسئله را مطرح کنیم که مدارک ارائه‌شده توسط موسسات آموزش عالی آزاد از سوی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری قابل تایید هستند و درواقع این مدارک تحت‌نظارت این ارگان که بالاترین مرجع آموزشی کشور است صادر می‌شود. شما این امکان را در اختیار دارید که بارکد درج شده بر روی مدرک خود را از طریق سایت وزارت علوم استعلام نموده و هویت آن را بررسی نمایید.

گواهینامه DBA به‌اندازه‌ای اعتبار دارد که شما برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای بین‌‌المللی یا اشتغال در شرکت‌های خارجی در کشورهای مختلفی نیز امکان استفاده از آن را خواهید داشت. این مدرک اعتبار جهانی دارد و توسط بسیاری از شرکت‌های خارجی پذیرفته می‌شود. مدرک DBA در خارج از کشور همسطح دکترای تخصصی شناخته شده و اعتبار زیادی را به دارنده مدرک می افزاید

این موارد در حالی ‌است که شما قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری را نداشته باشید و تنها تمایل به داشتن شغلی در تجارت دیگران داشته باشید. هدف اصلی دوره‌های DBA آن است که مدیران و صاحبان مشاغل و کارآفرینان را برای دستیابی به قدرت مدیریت بهینه راهنمایی کند. این دوره شامل متدهای جدیدی است و به‌ همین علت با عنوان دکترای مدیریت کسب‌وکار شناخته می‌شود.

مخاطبان دورهDBAچه کسانی هستند:

به دلیل تراز علمی بالای دورهDBA، این دوره مناسب همه افراد نیست. با این وجود مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره سازمان های مختلف، از جمله مهم ترین مخاطبان این دوره می باشند. همچنین اگر شما کارآفرین هستید و قصد دارید به بهترین نحو ممکن به بررسی بازار و رقبای خود بپردازید، این دوره برای شما نیز مناسب می باشد.

توجه داشته باشید همانطور که در ابتدای این بخش نیز اشاره شد، سطح علمی بالای این دوره منجر می شود که تمامی افراد قادر به شرکت در آن نباشند. برای شرکت در دورهDBA لازم است یا مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید و یا مدرک MBA به همراه تجربه و سابقه مدیریت ؛بنابراین پیش از ثبت نام در این دوره به پیش نیازهای ذکر شده توجه داشته باشید.

مدیران حرفه ای با شرکت در این دوره می توانند مهارت خود را تا اندازه قابل توجهی افزایش داده و سوددهی شرکت را تا اندازه زیادی بالا ببرند. در نتیجه چه یک مدیر معمولی باشید و چه یک مدیر حرفه ای، با شرکت در این دوره قادر خواهید بود سطح علمی و دانش فنی خود را افزایش دهید.

آیامدرکDBAمی‌توانددرآمدراافزایش دهد؟

دارا بودن هر نوع مدرکی می تواند درآمد شما را افزایش دهد و مدرک DBA نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته به شرطی که در کنار مدرک از دانش و مهارت بالایی نیز برخوردار باشید. متاسفانه برخی افراد که مدرک خود را از دانشگاه دریافت می کنند، با وجود داشتن سطح علمی بالا قادر به مدیریت یک سازمان در شرایط بحرانی نخواهند بود. دلیل این امر، موضوع محور بودن آموزش ها در دانشگاه ها می باشد.

به همین دلیل همواره توصیه می شود، افراد از آموزش هایcase study و پروژه محور استفاده کنند. در این صورت علاوه بر بالا رفتن سطح علمی، دانش فنی شخص نیز افزایش خواهد یافت. در این صورت هنگام بروز مشکل در سازمان، همانند یک مدیر حرفه ای قادر خواهد بود مشکل را حل کرده و سازمان را نجات دهد.

ویژگیهای دوره DBA استراتژیک خانه مدیران:

برگزاری دوره بصورت حضوری و غیرحضوری

دوره حضوری DBA استراتژیک :

دوره حضوری DBA طی یکسال و در ۴۰۰ ساعت برای شرکت کنندگان در ایام آخر هفته (پنج شنبه و جمعه )  برگزار می شود. این دوره توسط اساتید مجرب و تراز اول کشور تدریس شده و به همین دلیل نگرانی از بابت نحوه تدریس اساتید وجود نخواهد داشت.
خاطرنشان می شود در صورت عدم حضور دانشجویان در هر جلسه فایل آموزشی در سامانه آموزش غیرحضوری LMS موسسه جهت دستیابی دانشجویان به مباحث جلسات مقدور می باشد .

دوره غیرحضوری DBA استراتژیک :
در دنیای امروز افراد مشغله های فراوانی دارند به خصوص شرایط کنونی جامعه که به علت ویروس کرونا برخی افراد تمایل به شرکت در کلاس های حضوری را ندارند باعث شد تا خانه مدیران با استفاده از فن آوری های روز آموزشی اقدام به برگزاری دوره های غیرحضوری نماید تا افراد بتوانند در هر شرایطی از آموزش های مختلف بهره مند شوند.
دوره غیر حضوری DBA ، به طور خاص برای افرادی در نظر گرفته شده است که به علت مشغله کاری و یا دوری مسافت نمی توانند به صورت حضوری در کلاسها شرکت نموده و یا نمی توانند مدت زمان طولانی را صرف یادگیری و آموزش نمایند ،همچنین برای افرادی که در این حوزه دانش و مهارت لازم را داشته اند ولی فاقد مدرک آموزشی معتبر می باشند پیشنهاد می شود.
دوره غیر حضوری DBA به دلیل کوتاه بودن دوره و همچنین پایین بودن هزینه آن نسبت به دوره حضوری ، به طور خاص مورد استقبال افراد قرار می گیرد.
در دوره های غیرحضوری DBA محتوای آموزشی توسط اساتید تراز اول داخل و خارج از کشور بصورت آموزش تصویری تولید و در سامانه آموزش الکترونیک موسسه LMS و یا پلتفرم آموزشی موسسه بنام ویدمی (سرویس اشتراک ویدیو آموزشی ) در دو نسخه اندروید و آیفون عرضه می شود.
مزایای دیگر دوره غیرحضوری DBA موسسه خانه مدیران  نسبت به سایر موسسات امکان شرکت دانشجویان غیرحضوری DBA در کلاسهای آنلاین جهت رفع مشکلات دانشجویان محترم می باشد، لذا دانشجویان دوره های غیرحضوری DBA همچون شرکت کنندگان دوره جامع DBA بصورت حضوری امکان ارتباط با اساتید مجموعه را خواهند داشت
اساتید دوره DBA :
اساتید موثرترین عامل بر کیفیت دوره به حساب می آیند. به همین دلیل موسسه خانه مدیران در انتخاب اساتید خود دقت و سخت گیری زیادی دارد. اساتیدی که صرفا سطح علمی بالایی داشته باشند مورد تایید خانه مدیران نیستند و قادر نخواهند بود به تدریس در این موسسه بپردازند. از آنجایی که اهمیت دوره DBA بسیار بالا است، اساتید آن باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشند.
به همین دلیل اساتید علاوه بر سطح علمی بالا باید دارای سابقه کاری موفق چند ساله باشند. چراکه آموزش دادن مباحث دوره DBA نیاز به داشتن مهارت اجرایی نیز دارد؛بنابراین از بابت مدرسین دوره های حضوری و غیرحضوری DBA هیچ نگرانی نداشته باشید. اساتید خانه مدیران از با تجربه ترین، حرفه ای ترین و با سابقه ترین اساتید مطرح در سطح کشور می باشند.
پروژه محور بودن آموزش ها
همانطور که پیش تر در بالا اشاره کردیم، آموزش های DBA در دانشگاه ها و برخی موسسات به صورت موضوع محور هستند. به همین دلیل پس از دریافت مدرک ممکن است شخص تا مدت ها قادر به پیاده سازی دانش خود نباشد.
در صورتی که پروژه محور بودن آموزش ها در موسسه خانه مدیران این امکان را به مدیران ارشد می دهد تا پس از دریافت مدرک و حتی در حین یادگیری مباحث، قادر به پیاده سازی دانش خود و رفع مشکلات سازمان باشند. در نتیجه با شرکت در دورهDBA خانه مدیران، بیشتر با حل مسئله و اقداماتی اینچنینی سر و کار خواهید داشت.
پنل کاربری آموزشی بصورت مادام العمر
پس از ثبت نام در دوره یک پنل آموزشی در اختیار شرکت کننده قرارداده می شود که در آن محتوای آموزشی اعم از کتب الکترونیک ، ویدیو های آموزشی و پادکستهای مدیریتی قرارداد شده است و شرکت کنندگان می تواننده بصورت همیشگی از این محتواها استفاده نمایند .
همچنین با بروز رسانی محتواها شرکت کنندگان امکان دسترسی به محتواها را خواهند داشت.
ارتباط با سایر مدیران کسب و کارها
با توجه به این نکته که قالبا تمام شرکت کنندگان دوره DBA ، خود دارای کسب و کار بوده لذا از جمله مزایای منحصر به فرد این دوره ، امکان ارتباط شرکت کننده ها با یکدیگر و ایجاد شبکه های کاری می باشد.
لذا به سبب اینگونه ارتباطات برای شرکت کننده فرصت شغلی مناسبی نیز ایجاد می شود
استفاده از تجربه افراد نیز می تواند سرعت پیشرفت را افزایش دهد.
هزینه مناسب و پرداخت اقساطی
از آنجایی که تا اندازه زیادی دورهDBA همانند PHDدانشگاه می باشد؛ طبیعی است که باید هزینه بالایی برای شرکت در آن بپردازید. همین موضوع ممکن است عده زیادی را برای شرکت در این دوره دچار تردید نماید. از طرفی دیگر بسیاری از موسسات تمامی هزینه را به صورت یکجا و پیش از شروع دوره دریافت می کنند.
با این وجود خوب است بدانید موسسه خانه مدیران برای رفع این مشکل اقدام به دریافت هزینه به صورت اقساطی کرده است. در اینصورت دیگر نگرانی از بابت شهریه نخواهید داشت. چراکه با پرداخت اقساطی، فشار مالی از شما برداشته می شود و تمرکز بیشتری بر مباحث موجود در دوره خواهید داشت.
توانایی های کسب شده در دوره DBA
در پایان این دوره قادر خواهید بود جلسات مختلف را مدیریت کرده و نقشه استراتژیک سازمان خود را طراحی کنید.
دستاورد دیگری که دوره DBA برایتان خواهد داشت، بهبود روابطتان با مشتری و همچنین آشنایی کامل با سیستم CRM می باشد. در نهایت، مهم ترین دستاورد برای شرکت کننده، بهبود جایگاه شغلی و در نتیجه افزایش درآمد می باشد.
پس از پایان دوره و دریافت مدرک، دستاورد های زیادی شامل حال هنرجو خواهد شد. توانایی حل مشکلات سازمان، افزایش دانش و مواردی از این قبیل، تنها چند نمونه از این دستاوردها می باشد. سایر دستاوردها نیز در زیر به صورت جداگانه برای شما ذکر شده است.
– اجرایی کردن سریع آموخته ها، خواسته ها و برنامه ها
– افزایش دانش و مهارت مدیران در حوزه های فنی مدیریت نظیر مهارتهای بازاریابی، تبلیغات، بازرگانی، فروش، حسابداری و مالی و …
– افزایش شناخت ظرفیت فیزیکی، روانی وعاطفی افراد سازمان و تفویض مسئولیت به آنها مناسب با توان
– ایجاد توانمندی برای حفظ یک اقیانوس آبی و آرام
– افزایش توانمندی افراد به عنوان مرکز تعالی سازمان
– یادگیری مباحث توسط متدولوژی تدریس مهارتی محورو کسب توانایی حرکت در مسیر های بحرانی
– بهره مندی شرکت کنندگان ازاساتید صاحب سبک و دارای تجربه مدیریت

گواهینامه دوره DBA :
بعد از کیفیت آموزش، مهم ترین بخشی که در هنگام انتخاب دوره باید مورد توجه قرار دهید،مدرک پایان دوره می باشد. بسیاری از موسسات که دوره های DBA را برگزار می نمایند در پایان دوره مدرکی به شرکت کنندگان اعطا نمی کنند، برخی دیگر از موسسات نیز مدارکی را ارائه می دهند که فاقد اعتبار می باشد این عامل در آینده هنگام استخدام،مهاجرت و یا جمع آوری رزومه ، شخص را با مشکل مواجه می نماید.
مطمئنا یکی از مهم ترین مسائلی که افراد هنگام ثبت نام در موسسه به آن اهمیت زیادی می دهند، مدرک اعطایی موسسه می باشد. طبیعتا هر اندازه گواهینامه پایان دوره (مدرک) از اعتبار بیشتری برخوردار باشد شرکت کننده در دوره پس از فارغ التحصیلی آسان تر می تواند آن را در به سازمانها ارایه نماید. موسسه خانه مدیران به فارغ التحصیلان خود مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را ارائه می دهد که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز اعتبار دارد. به همین جهت حتی اگر شخصی قصد مهاجرت داشته باشد می تواند مدرک خود را ترجمه کرده و در کشور مورد نظر خود ارایه نماید .
خاطرنشان می شود گواهینامه پایان دوره مورد تایید و ممهور به مهر وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده با امکان تایید و ترجمه قوه قضائیه و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ویژه متقاضیان مهاجرت می باشد و فارغ التحصیلان می توانند جهت استعلام گواهینامه خود با وارد کردن بارکد درج شده در روی گواهینامه در سایت www.vohec.ir نسبت به دریافت اصالت گواهینامه خود اقدام نمایند .
لازم به ذکر است مدرک مورد نظر می تواند تاثیر زیادی در مصاحبه های کاری داشته باشد. از طرفی دیگر این مدرک برای افرادی که قصد مهاجرت و یا کار در کشور دیگری را دارند نیز مناسب است. چراکه قابلیت ترجمه رسمی وزارت دادگستری و امورخارجه را نیز دارد؛بنابراین از بابت اعتبار مدرک، جای هیچگونه نگرانی نیست.

دوره های پیشنهادی