دوره MBA گرایش مالی

دوره مدیریت mba

MBA

_
_

گرایش مالی

_
3 ماه الی 1 سال
طول دوره
300 ساعت
مدت دوره
نقد و اقساط
نحوه پرداخت
حضوری/غیرحضوری
نحوه برگزاری
وزارت علوم
مدرک پایان دوره
هیئت علمی
مدرس دوره

گواهینامه معتبر وزارت علوم

قابل ترجمه ویژه مهاجرت

دارای تاییدیه WES

برای دریافت مشاوره رایگان ، عدد ۱ را به ۵۰۰۰۲۲۸۵۲۰ ارسال فرمائید
سوالات متداول

MBA چیست؟

MBA مخفف  Master of Business Administration، به معنی مدیریت ارشد کسب و کار می باشد.  این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب وکار  برگزارمی شود. MBA در کشورهای توسعه یافته دوره ای شناخته شده و بسیار پرطرفدار برای مدیران و از جمله رشته های گرانقیمت بشمار می رود.

این دوره مناسب چه کسانی می باشد؟

دوره MBA یکی از کامل‌ترین دوره‌ هایی است که در آن از صفر تا صد فعالیت های اجرایی یک شرکت یا سازمان را به مدیران آموزش می دهیم.

اگر شما یک مدیر اجرایی، بازاریابی و یا یک کارآفرین هستید و یا قصد دارید در آینده در پست های مدیریتی مشغول به کار شوید، حضور در این دوره جایگاه مناسبی برای شما ایجاد می نماید.
این دوره علاوه ‌بر مدیران و صاحبان کسب و کار، کارشناسان IT، مدیران استراتژی و بازاریابی و در نهایت هر فردی که به دنبال یافتن پست های مدیریتی در سازمان و شرکت ها است پیشنهاد می‌شود.

مزایای شرکت در این دوره چیست؟

افرادی که در این دوره ها شرکت میکنند علاوه بر فراگیری مهارت های مدیریت اجرایی یک سازمان دولتی یا شرکت تجاری ، گواهینامه ای مبنی بر تخصص ، مهارت و دانش سطح حرفه ای کسب وکار را نیز اخذ میکنند و در این دوره ها به شبکه ای از مدیران و صاحبان کسب وکار که در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند مرتبط خواهند شد.

اعتبار مدرک پایان این دوره چگونه است؟

گواهینامه پایان این دوره که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوی بوده که با هولوگرام رسمی و شماره سریال اختصاصی در وبسایت VOHEC.IR قابل استعلام بوده و قابلیت ترجمه رسمی وزارت دادگستری و امورخارجه را نیز دارا می باشد.

آنچه می آموزید

اصول ابتدایی مدیریت مالی

بررسی انواع سازمان‌ها و نحوه مدیریت آن‌ها

مدیریت نقدینگی در مجموعه

آشنایی با سرمایه‌گذاری و بررسی چالش‌های پیش‌روی آن

بررسی انواع ریسک و خطرات مالی

معرفی راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات حاصل از نقدینگی

آشنایی با اعتبارات و نحوه صحیح مدیریت سازنده آن

نحوه وصول مطالبات

چگونگی مدیریت موجودی کالا

معرفی سیستم‌های مدرن سفارش‌گیری

نحوه تأمین مالی

آشنایی با اوراق مشارکت، اهمیت و مزایای آن

سهام‌داری و بررسی انواع سهام

آشنایی با مفاهیم بورس و سرمایه‌گذاری

نحوه تصمیم‌گیری مالی

بررسی تئوری‌های اقتصادی

انواع اوراق بهادار

معرفی انواع ارزیابی‌های موثر در سازمان

بررسی شاخ‌های سهام و مباحث مرتبط

سرفصل ها

اصول بازاریابی

اقتصاد برای مدیران

برنامه ریزی استراتژیک

مبانی کسب وکار و مدیریت

حسابداری برای مدیران

مدیریت رفتار کارکنان

روشهای تصمیم گیری برای مدیران

مدیریت مالی کسب وکارها

ارزش گذاری اوراق بهادار و بنگاهها

مدیریت سرمایه گذاری

مهندسی مالی

مدیریت مالی بین الملل

اقتصاد مالی

تجزیه و تحلیل ریسک

بازارها و موسسات مالی

توضیحات دوره

اگر شما هم مدیر مالی یک مجموعه کوچک یا بزرگ هستید، احتمالا با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه شده‌اید که گاهی حل آن‌ها برای شما سخت بوده ‌است. دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای نظیر دوره MBA گرایش مالی این فرصت طلایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که اطلاعات و دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید.

جالب ‌است بدانید اداره یک مجموعه تنها با بهره‌مندی از دانش مدیریتی کار راحتی نیست و بهتر است در امور مالی نیز تخصص داشته باشید. برخی مدیران با عدم اطلاع از چنین مسئله‌ای با آینده کسب‌وکار خود بازی خطرناکی را آغاز می‌کنند که درنهایت به‌ نفع‌شان نخواهد بود. دانش مالی تقریبا مایه اصلی و پایه شروع هر کسب‌وکاری است و با رشد سازمان شما نیز باید در تمام زمینه‌ها مخصوصا مهارت‌ها و دانش مالی ارتقا یابید و به سطح پیشرفته‌تری وارد شوید.

شاید تصور کنید که گذراندن دوره‌هایی نظیر دوره MBA گرایش مالی چندان ضرورتی ندارد! در ادامه و با بررسی دانش و مهارت‌هایی که شما در طول این دوره می‌آموزید، اهمیت این مسئله را برای شما مشخص خواهیم کرد. درواقع این دانش سنگ بنایی برای دستاوردهای آینده شما خواهد بود که نهایتا به کسب مشاغل مناسب‌تر منجر خواهد شد.

البته نیاز نیست که شما حتما یک مدیر اجرایی و مرتبط با امور مالی باشید که شرکت در دوره غیر حضوری MBA به شما توصیه شود. درصورتی‌که قصد سرمایه‌گذاری دارید یا تمایل دارید کسب‌وکار خود را بدون درنظرگرفتن حوزه آن به‌ راه بیندازید، باید از اصول و مبانی ابتدایی و البته پیشرفته تجارت امروزی آشنا باشید. بنابراین در یک کلام باید گفت که حضور در این دوره و کسب گواهینامه MBA برای تمامی افرادی که در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، توصیه می‌شود.

ازطرفی ممکن ‌است شما به فکر رشد و ارتقای کسب‌وکار دیگران باشید که مسئولیت آن به عهده شما واگذار شده‌ است. با بهره‌مندی از این دانش و مهارت‌ها این شما هستید که آینده مثبت و سازنده‌ای را برای این تجارت‌ها تعیین می‌کنید.  به چه میزان سرمایه‌گذاری برای هر شغلی نیاز است؟ آیا با مبانی بودجه‌بندی آشنایی دارید؟ شرکت در کلاس‌های حضوری یا غیر‌حضوری دوره MBA گرایش مالی این فرصت بی‌نظیر را در اختیار عموم مردم مخصوصا صاحبان کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌دهد که رشد بیشتری را از آن خود یا تجارت‌شان کنند.

معمولا بیشتر افرادی که به مدیریت مالی یک مجموعه مشغول هستند یا در سمتی قرار دارند که با مسائل مالی یک سیستم تجاری در ارتباط هستند، برای شرکت در چنین دوره‌هایی مناسب هستند.

در طول این آموزش‌ها شما علاوه‌بر آشنایی با مبانی مدیریت یک مجموعه، معمولا با اصول اولیه مالی آشنا خواهید شد که برای یک سرمایه‌گذاری یا اداره مالی یک سازمان نیاز است. اگر به‌دنبال توسعه کسب‌وکار یا تجارت‌های مختلف هستید، بهتر است ثبت‌نام در دوره MBA گرایش مالی را از دست ندهید.

در طول این آموزه‌ها شما با مباحث و مبانی کسب‌وکارها و سازوکار مالی آن‌ها آشنا می‌شوید و به قوانین و قواعد جاری در این حوزه مسلط خواهید شد. کنترل جریان نقدینگی یک مجموعه و ارزشیابی‌های دوره‌ای نیز از دیگر وظایفی است که یک مدیر مالی را بر آن می‌دارد که به فکر ارتقای دانش و مهارت‌های خود باشد که از این جهت، دوره MBA گرایش مالی بسیار مناسب است. همچنین تحلیل‌ها و تفاسیری که برای این امور به آن نیاز دارید نیز در اختیار شما قرار می‌گیرند.

جالب ‌است بدانید حتی بسیاری از افرادی که در موسسات مالی و اعتباری مختلف فعالیت می‌کنند یا قصد راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی را دارند، به این دانش و مهارت‌ها نیاز خواهند داشت؛ چراکه با مدیریت موجودی‌های خود آشنایی کاملی پیدا می‌کنند. درصورتی‌که تمایل به برآورد هزینه‌های موردنیاز سازمان خود را دارید، بهره‌مندی از این دانش و مهارت‌ها برای شما الزامی است.

ازآنجایی‌که این دوره‌ها آموزش‌های کامل و جامعی را مهیا می‌کنند و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند، از این جهت برای ورود به بازار کار نیز مناسب هستند. این بدین معناست که شما پس از گذراندن دوره MBA گرایش مالی و دریافت مدرک MBA فرصت‌های شغلی مناسبی در اختیار خواهید داشت.

جالب‌است بدانید امروزه بسیاری از دانشگاه‌های دولتی یا غیردولتی در کشور به آموزش این مهارت‌ها و دانش مشغول هستند. ممکن ‌است این سوال برای شما ایجاد شود که بااین‌وجود چرا بسیاری از افراد به شرکت در دوره غیر‌حضوری MBA تمایل دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم تقریبا مبانی مشابهی در رشته‌های دانشگاهی این رشته‌ها وجود دارد. اما طبیعی ‌‌است آموزش‌هایی که شما در طول شرکت در این دوره‌ها دریافت می‌کنید، کاملا عملی و کاربردی هستند و از این نظر بسیار سودمند خواهند بود. از طرفی دوره MBA گرایش مالی در دوره‌های کوتاه‌تری نسبت به ترم‌های دانشگاهی برگزار می‌شود که این مسئله کاملا مطابق با نیازهای جامعه در دسترس سریع به اطلاعات است.

تمامی مدرسینی که در طول این دوره‌ها دروس مختلف را تدریس می‌کنند، از بهترین و مجرب‌ترین اساتید دانشگاهی محسوب می‌شوند و عمدتا از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند؛ بنابراین شما از سطح بالایی از کیفیت آموزشی بهره‌مند خواهید شد. از طرفی پس از کسب حداقل امتیازهای لازم در پایان دوره شما موفق به کسب مدرک MBA خواهید شد که از اعتبار بالایی برخوردار است.

در مبحث اعتبار این مدرک باید بگوییم که تحت نظارت وزارت علوم برگزار می‌شود و کاملا معتبر است. اعتبار آن به ‌اندازه‌ای است که از نظر بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های خارجی موردقبول است. به ‌همین علت بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی در پی دستیابی به این مدرک معتبر هستند؛ چراکه فرصت راه‌اندازی کسب‌وکار موردنظر خود را خواهند داشت. از طرفی افرادی که قصد مهاجرت به برخی کشورها را دارند نیز با دستیابی به گواهینامه MBA مخصوصا در حوزه‌های پرطرفدار و کاربردی مانند دوره MBA گرایش مالی، مسیر پیش‌روی خود را هموارتر می‌کنند.

از دیگر مزایای شرکت در دوره MBA گرایش مالی آن است که به‌صورت غیرحضوری نیز برگزار می‌شوند. دراین‌صورت حتی افرادی که به هر دلیلی امکان رفت‌وآمد به تهران را نداشته باشند، از این فرصت آموزشی فوق‌العاده بهره‌مند خواهند شد. درحالی‌که در گذشته و با وجود برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری افراد علاقه‌مند و مستعد بسیاری از این ویژگی بی‌نظیر بی‌بهره بودند

دوره های پیشنهادی