رهبری موقعیتی , کاریزماتیک , متقابل فرهنگی


رهبری موقعیتی

رهبری موقعیتی کمتر به یک سبک خاص رهبری اشاره می کند و بیشتر  بر روی ایده رهبری به عنوان یک مسئولیت سازنده ذاتی تمرکز دارد. رهبری موقعیتی در تمام اوقات بسیار انعطاف پذیر است و قادر به تنظیم استراتژی ها ، رویه ها و دیدگاه ها با توجه به شرایط سازمان، خواسته ها و حتی فرهنگ می باشد. رهبر موقعیتی دارای چابکی است تا استراتژی سازمان را به یک تغییر پویا متصل کند. این سبک به یک رهبر با هوش هیجانی برای شناخت نیازهای سازمانی نیاز خواهد داشت.

 

 رهبری متقابل فرهنگی

رهبری متقابل فرهنگی به طور فزاینده ای ماهیت جهانی تجارت را تصدیق می کند. و معتقد است سطح همکاری، رقابت و مشارکت در مرزهای بین المللی به علت تکنولوژی وب و ساختارشکنی موانع تجارت جهانی افزایش یافته است. رهبران متقابل فرهنگی دریافته اند که هر کشور، معیارهای تجاری، شیوه های رهبری و واقعیت های فرهنگی متفاوتی دارد. این نوع رهبر می‌داند چگونه این تفاوت‌ها را برای متحد کردن شرکای مختلف از نظر فرهنگی و دستیابی به اهداف واحد  هدایت کند.

 

 رهبری کاریزماتیک

رهبری کاریزماتیک به شدت به شخصیت قانع کننده رهبر بستگی دارد. این نوع سبک رهبری از طریق تعهد، اعتقاد و مثال های  مثبت، دیگران را الهام بخش خود خواهد ساخت. رهبران کاریزماتیک به طور معمول دارای مهارت های ارتباطی قوی، ظرفیت همدلی شخصی استثنایی و شخصیت با قدرت برای تعریف فرهنگ شرکت است. رهبر کاریزماتیک واقعی به طور موثری یک هدف مشترک را ایجاد می کند، احساسات اعضای سازمان را پرورش می دهد و پرسنل را در پشت یک چشم انداز ، متحد می سازد. این سبک رهبری اغلب در زمان بحران بسیار ارزشمند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *