چگونه ذهنی مثبت و پول‌ساز پرورش دهیم؟


هنگامی که نوبت دستیابی به اهداف شخصی و شغلی شما می‌رسد، مسائل مالی تاثیر بسیاری بر میزان موفقیتتان دارد. داشتن ذهنی پول‌ساز برای رسیدن به پول ضروری است، بنابراین پرورش یک ذهن مثبت در مورد پول در کل روند موفقیت و کسب رفاه ضروری است.

برای ایجاد ذهنی مثبت در ارتباط با پول، باید ذهنتان را از تمام باورهای محدود کننده‌ای که مانع اقدام شما می‌شوند، رها کنید، سپس جهان را با لنزی فرصت‌طلبانه ببینید تا در زندگی‌تان به وفور کامل دست یابید.

اگر می‌خواهید به چگونگی ذهنی مثبت در مورد پول پی ببرید، چند راهکار برای رسیدن به آن وجود دارد.

یک ذهن مثبت پول‌ساز چگونه است؟

اگر تغییر ذهنیت درمورد پول ضروری باشد، ابتدا باید بدانید که اصلاً یک ذهن پول‌ساز چگونه است؟ ذهن پول‌ساز نگرش غالبی است که درمورد اموال خود دارید.

ذهنیت شما درمورد پول مقاصد مالی شما را هرروز هدایت می‌کند. این مسئله می‌تواند بر توان شما در رسیدن به اهدافتان تاثیر زیادی داشته باشد. برای رسیدن به موفقیت تمرکز بر داشتن ذهنیتی مثبت و پول‌ساز ضروری است.

هرچند برای بسیاری پول می‌تواند استرس زا باشد، اگر ذهنیت خود را درمورد پول تغییر دهید، می‌توانید برای غلبه بر چالش‌ها راه‌های بهتری را انتخاب کنید.

4 اقدام برای پرورش ذهنی مثبت و پول‌ساز

پول و ذهن شانه به شانۀ یکدیگر هستند، بنابراین درک و تمرکز بر روش‌هایی که دید مثبتی به این مسائل ارائه می‌دهند، برای موفقیت مادام‌العمر از اهمیت زیادی برخوردار است.

رمز آن این است: هنگامی که رابطۀ خود با پول را تنظیم می‌کنید، بسیاری از حیطه‌های دیگر زندگی‌تان را دگرگون می‌کنید.

در اینجا 4 راهکار را که به شما کمک می‌کند ذهنی مثبت و پول‌ساز پرورش دهید آورده‌ایم:

اشتباهات خود را درمورد مسائل مالی ببخشید

اگر هیچ‌وقت پرداخت کارت اعتباری یا قبض خود را فراموش نکرده‌اید، احتمالا یک راهنمای مالی هستید. با این حال، برای این کار بسیار مهم است که اشتباهات مالی خود را ببخشید.

هدف جابه‌جایی تمرکز خود از شرم و ایجاد فضایی برای تمرینات بهتر و نگرشی مثبت به پول است.

برای اینکه اشتباهات مالی خود را ببخشید، ابتدا آنچه اتفاق افتاده را شرح دهید، از خود عذرخواهی کنید، سپس بر پیشرفت تمرکز کنید. اگر ذهنیتی منفی نسبت به پول سراغ شما آمد، به یاد داشته‌باشید، شما با اشتباهات مالی‌تان یکی نیستید. شما مستقل از اشتباهات مالی خود در گذشته هستید.

اهداف مالی تعیین کنید

هنگامی که اشتباهات مالی گذشته را بخشیدید، تعیین اهداف مالی می‌تواند اقدام مفید بعدی برای دستیابی به ذهنی پول‌ساز باشد. هنگام تعیین اهداف، روشن کنید که چه چیزی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، و همۀ موارد را روی میز بگذارید.

شما می‌خواهید آنچه اهداف به همراه دارند را بررسی کنید، اینکه کدام مدت کمی طول می‌کشد، و کدام به بخشی از برنامۀ طولانی مدت شما نیاز دارد.

هنگامی که این اهداف مالی را شناسایی کردید، برنامه‌ای را با هدف هوشمند به کار گیرید تا اطمینان یابید اهداف خاص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و بجا هستند.

الگوی اهداف هوشمند من به شما کمک می‌کند تا اهدافتان را روشن، تلاشتان را متمرکز و از زمان و منابع خود به‌طور موثری استفاده کنید.

درآمدتان را برای خوشحالی خود به حد کافی برسانید

دستیابی به ذهن مسلط بر پول‌سازی کار آسانی نیست. اما بهینه‌سازی درآمدتان برای داشتن چیزهایی که خوشحال‌تان می‌کنند این کار را کمی آسان‌تر می‌کند.

اگر عضویت در یک باشگاه یا رفتن به شام شما را خوشحال می‌کند، برای درآمد خود برنامه‌ای تعیین کند که این موارد را شامل شود. اگر احساس محرومیت نکنید، بودجه‌بندی فشار کمتری به شما می‌آورد.

هنگام بودجه‌بندی، یک قانون خوب این است که 50% از درآمد شما باید صرف مایحتاج خانه، غذا، بنزین و دارو، 30% از آن صرف تعطیلات و یادگیری نحوۀ نواختن ساز و 20% آن پس‌انداز شود. اگر بدهی داشته باشید، ممکن است ابتدا 20% صرف پرداخت آن شود.

خود را در ارتباط با پول آگاه کنید

سرانجام، اگر می‌خواهید ذهن مثبتی درمورد پول داشته باشید، خود را درمورد پول آگاه کنید. خود را با افرادی که با این ارزش‌ها زندگی می‌کنند محاصره کنید، کتاب‌هایی را بخوانید که ذهن مثبت را ترویج می‌دهند و مطمئن شوید که اخبار رسانه‌های اجتماعی منفی‌بافی در مورد پول و هزینه‌ها را تقویت نمی‌کنند.

کتاب بخوانید

احساسات شما درمورد پول مستقیماً بر واقعیت مالی شما تاثیر می‌گذارد. هرچند والدین و سایر تاثیرات بیرونی باورهای مختلفی را درمورد پول در ذهن شما پرورده‌اند، افکار شما درمورد پول می‌تواند تغییرکند.

نکته این است که ذهن‌تان را دائماً با محتوای جدید و تازه‌ای تغذیه کنید که به شما یاد می‌دهد چگونه به روش کاملا جدیدی درمورد پول بیندیشید.

کتاب‌هایی که درمورد ذهن پول‌ساز هستند عادات مثبت خرج‌کردن پول و بودجه‌بندی را تشویق می‌کنند که برای پرورش ذهنیت پول‌ساز ضروری هستند.

از نقل قول‌ها الهام بگیرید

پرکردن اطراف خود با نقل قول‌های انگیزشی و آموزنده به شما کمک می‌کند تا ذهنیت درستی از پول داشته باشید.

نقل قول‌هایی را که باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خودتان و هزینه‌هایتان داشته باشید را جستجو کنید و یا آن‌ها را در تلفن یا رایانه خود ذخیره کنید یا برای داشتن آن‌ها در اطراف خود پرینت بگیرید.

افراد موفق را دنبال کنید

با افراد موفق خود را به‌روز کنید. خواه در رسانه‌های اجتماعی، از طریق یک وبلاگ، یا رسانه‌های خبری معتبر، پیروی از افراد موفق به شما الهام زیادی می‌دهد.

همچنین این افراد لازم نیست چهره‌ای مردمی باشند. خود را به چالش بکشید تا فقط نصیحت کسانی را فراگیرید که به چیزی که شما می‌خواهید رسیده‌اند.

این افراد می‌توانند اعضای خوانواده، همکاران، مربیان یا تاثیرگذاران مالی باشند. به هرحال، دنباله روی از کسی که موفق بوده و ذهنی مثبت و پول‌ساز دارد، بسیار راحت‌تر است.

اهدافی را برای آینده‌ای موفق از نظر اقتصادی تعیین کنید

 

اکنون که می دانید چگونه یک “ذهن پول‌ساز” مثبت ایجاد کنید، شروع به اجرای این نکات برای آینده‌ای موفق‌تر کنید. اکنون تعیین اهداف می‌تواند شما را برای موفقیت مالی در آینده آماده کند. برای اطمینان از تعیین و دستیابی کامل اهداف خود، الگوی هوشمند اهداف من را دریافت کنید. اکنون ترفندهای من را دانلود کنید و در مسیر موفقیت قرار گیرید.

نوشته برایان تریسی

مترجم دکتر محمدحسین اکبرزاده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *