دوره مدیریت DBA

مدت دوره : ۴۰۰ ساعت

 

نحوه برگزاری دوره : حضوری/ غیرحضوری

 

شهریه دوره :12/0۰۰٫۰۰۰ تومان

 

 

این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر جهت کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب ­وکار  برگزار میگردد تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند .

دوره DBAدر کشورهای توسعه یافته دوره ای شناخته شده و بسیار پرطرفدار و از جمله رشته های پر هزینه  برای مدیران بشمار می رود.

مدیران و صاحبان کسب و کارها برای گسترش کسب و کار خود که بدنبال راهی برای رسیدن به سطوح بالاتر در مسیر شغلی خود هستند، برای کسب دانش مدیریت و بروز کردن آموخته‌هایشان نیاز دارند در دوره مدیریت راهبردی کسب و کار DBA شرکت نمایند، این دوره ها در ۴۰۰ ساعت و به مدت یک سال برگزار می گردد. لازم به یادآوری است که برای تسهیل دانشپذیران کلاس ها در روزهای پنح شنبه و جمعه برگزار می گردد.

سوالات متداول

 DBA  مخفف   Doctor of Business Administration، به معنی دکتری مدیریت کسب و کار می باشد.  این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب وکار برگزارمی شود تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند. این دوره یکی از گرانترین و شناخته شده ترین دوره ها  در کشورهای توسعه یافته بوده و برای مدیران فارغ التحصیلی دوره DBA افتخاری بزرگ بشمار می رود

دوره DBA یکی از برترین دوره‌ هایی است که در آن از کلیه فعالیت های کلان یک شرکت یا سازمان را به مدیران آموزش می دهیم.

اگر شما یک مدیر ارشد، عضو هیأت مدیره یا کارآفرین هستید و یا مسیر شغلی شما رسیدن به این پست های مدیریتی سطح بالا می باشد، برای شما حضور در این دوره بسیار ارزشمند خواهد بود.

برای شرکت در این دوره نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا مدرک MBA بهمراه حداقل ۵ سال سوابق مدیریتی می باشد.

افرادی که در این دوره ها شرکت میکنند علاوه بر فراگیری مهارت های سطح بالای مدیریت راهبردی  یک سازمان یا شرکت ، گواهینامه ای مبنی بر مهارت و دانشی در سطح تخصصی  مدیریت را نیز اخذ میکنند و در این دوره ها به شبکه ای از مدیران و صاحبان کسب وکار که در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند مرتبط خواهند شد.

توضیحات دوره

کلمه DBA مخفف عبارت Doctor of Business Administration می باشد.

این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب ­وکار  برگزار میگردد تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند .

دوره DBA در کشورهای توسعه یافته دوره ای شناخته شده و بسیار پرطرفدار و از جمله رشته های پر هزینه  برای مدیران بشمار می رود.

تفاوت دوره DBA با دوره  PhDعبارتند از :

از نظر سطح علمی و ارزش تحصیلی دوره DBA همان ارزش دوره  PhDرا دارد.

دوره DBA مساله محور است ،مباحث مطرح در کلاس ها بر اساس مسایل و مشکلات مدیران اجرایی کسب و کارها است . بنابراین دانشجویان با تجربه خود و اساتید با دانش نظری خود در تعامل با هم کلاس های زنده و شادابی ایجاد می نمایند که نتیجه آن رشد و بالندگی است .

 انتخاب اساتید واجد شرایط برای دوره DBA با دوره های رسمی متفاوت است . اساتیدی در این دوره ها موفقند که در کنار توان علمی بالا ، لازم است سابقه اجرایی درخشانی نیز داشته باشند . اساتید با سطح علمی بالا ولی بدون تجربه کار اجرایی در اینگونه کلاس ها مفید نخواهند بود .

 دوره DBA حرفه ای و کاربردی است . به همین دلیل کلاسها بصورت case study و پروژه محور برگزار می­شوند

شیوه گزینش دوره DBA با دوره PhDمتفاوت است و با توجه به فرآیند گزینش دانشجو در تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و مراکز علمی کشور ، مدیران ارشد و اجرایی در ادامه تحصیل شانس کمی در گزینش دوره های رسمی دارند .

داوطلبین دوره DBA مدیران ارشد و اجرایی شاغل در کسب و کارهای مختلف هستند ، به عبارت دیگر اول کار بعد تحصیل. حال آنکه در دوره های رسمی الویت با تحصیل است  .

اگر بخواهیم در یک جمله تفاوت بین دوره PhDو دوره DBA را خلاصه کنیم ، دوره PhDمبتنی بر آموزش رسمی (Education) که موضوع محور است ، حال آن که دوره DBA مبتنی بر آموزش های غیر رسمی (Training) که مساله محور است ،  می باشد .

مزایای دوره DBA

♦ اجرایی کردن سریع آموخته ها، خواسته ها و برنامه ها

 افزایش دانش و مهارت مدیران در حوزه های فنی مدیریت نظیر مهارتهای بازاریابی ،تبلیغات ،بازرگانی، فروش، حسابداری و مالی و …

♦ افزایش شناخت ظرفیت فیزیکی، روانی وعاطفی افراد سازمان و تفویض مسئولیت به آنها مناسب با توان

♦ ایجاد توانمندی برای حفظ یک اقیانوس آبی و آرام

♦ افزایش توانمندی افراد به عنوان مرکز تعالی سازمان

♦ بهره مندی از متدولوژی تدریس مهارتی محور و کسب توانایی حرکت در مسیر های بحرانی

♦ بهره مندی از اساتید صاحب سبک و تجربه مدیریت

♦ برگزاری کلاس ها برای مدیران در ساعات غیراداری و محیطی  اثربخش

لازم به ذکر است در راستای پاسخگویی آن دسته از مدیرانی که به علت مشغله کاری و یا بعد مسافت امکان حضور در دوره DBA را ندارند ولی تمایل به یادگیری دوره DBA  و اخذ مدرک وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند ، موسسه آموزش عالی آرمان اقدام به تولید بسته غیرحضوری دوره DBA  با هزینه ای مناسب تر نموده است جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 خاطرنشان می شود در انتهای دوره مدرک مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری با امکان تایید و ترجمه قوه قضائیه و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ویژه متقاضیان مهاجرت اعطا می گردد.

آنچه می آموزید

توانایی مدیریت منابع انسانی
توانایی طراحی نقشه استراتژیک سازمان
توانایی طراحی استراتژیکهای بازاریابی و فروش بیشتر
توانایی پیاده سازی سیستمهای مدیریت پروژه در سازمان

سرفصل ها

​مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی سازمانی

مدیریت استراتژیک

مدیریت بازاریابی

سیستم های پیشرفته اطلاعات مدیریت(MIS)

مدیریت پروژه

مدیریت تحول در سازمان