مهارتهای هفتگانه (ICDL) چیست؟ سرفصل های آن را بشناسید


اگر تصمیم به اخذ مدرک ICDL گرفته اید و می خواهید بدانید مدرک آی سی دی ال اصلا چیست، معنای icdl، یا حتی می خواهید بنیاد جهانی icdl را بشناسید، این پست برای شما مناسب خواهد بود. در واقع سعی می کنیم کلیات جامعی از مهارتهای هفتگانه (ICDL) را با سرفصل های این آزمون مهم برای شما معرفی کنیم.

اصلا لازم نیست که بترسید! همه ما می دانیم که کامپیوتر، اینترنت و بطور کلی دنیای IT از مباحث نسبتا نوظهور در دنیاست. کسی که به کامپیوتر و مباحث پیرامون آن آشنایی داشته باشد، قطعا در محل کار، یا بطور کلی در زندگی انسان موفق تری خواهد بود. یکی از راه هایی که نشان می دهد شما تا حد قانع کننده ای به کامپیوتر آشنا هستید، داشتن مدرک مهارت های هفتگانه (ICDL) است. ICDLیا International Computer Driving Licenseبه معنای مهارت کار با کامپیوتر می باشد.دوره ICDLیک استاندارد بین المللی در مهارت های کاربردی کامپیوتر است. پس در واقع آی سی دی ال یک گواهی نامه بین المللیhttps://managershouse.com/ است که توانایی دارندگان این گواهی نامه را در مهارت های کامپیوتری، تأیید می کند.

خبرگزاری ایسنا نقل می کند که فعالیت های مهارتهای هفتگانه (ICDL) در ایران با برگزاری اولین آزمون بین المللی ICDL و با حضور مسئولان و ناظران مربوط، ۱۱ بهمن ماه ۱۳۸۳ش. در مجتمع هوشمند سیرجان به عنوان اولین مرکز آزمون (test center) آغاز شد و به این ترتیب، کشور ما نیز به جمع بیش از ۱۰۰ کشور مجری ICDL در دنیا پیوست. هم اکنون نیز مراکز آزمون با نظارت دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران، فعالیت های ICDL را انجام می دهند. زمانی که یک داوطلب، در دوره گواهی نامه ICDL/ECDL ثبت نام می کند، باید در ۷ دوره آزمون مهارتی شرکت نماید.

 

متقاضی برای به دست آوردن مدرک ICDL باید در امتحانات این هفت مهارت قبول شود. هر فرد بدون توجه به سن، جنس، تحصیلات، تجربه یا پیش زمینه، می تواند در این آزمون ها شرکت کند.

مهارتهای هفتگانه (ICDL) شامل موارد زیر است:

  • (IT) آشنائی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات
  • (Windows) آشنائی با شیوه استفاده از کامپیوتر ومدیریت فایلها
  • (Word) شیوه به کارگیری نرم افزار واژه پرداز
  • (Excel) شیوه کار با صفحه گسترده
  • (Access) شیوه استفاده از نرم افزار پایگاه داده ها
  • (Powerpoint) شیوه کار با نرم افزار ارائه مطلب
  • (Internet) اطلاعات و ارتباطات

از مهم ترین مزایای این مدرک: قابل ارائه برای ادارات و سازمانهای داخلی و خارجی بعنوان یک مدرک معتبر جهت استخدام و ارتقا، درجهٔ شغلی گسترده ترین و بزرگترین مدرک شناحته شده در سطح جهانی برای کاربری کامپیوتر

پس به طور خلاصه این مهارت ها در داخل اروپا ECDLو در خارج اروپا ICDLگفته می شود. گواهینامه ICDLمدرکی معتبر و مورد تایید ۱۴۹ کشور جهان، سازمانهای بین المللی،ادارت و…. است. این استاندارد پس از گذراندن ۱۳۰ ساعت دوره آموزشی و ۷ مرحله آزمون با عنوان ICDL Coreبه کاربر داده خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *